“Soldados de Franco” e “A memoria esquecida da Guerra Civil” no programa cultural ZigZag

O día 22 de setembro de 2021, o programa cultural ZigZag publicou unha completa e preciosa reportaxe sobre os libros Soldados de Franco. Reclutamiento forzoso, experiencia de guerra y desmovilización militar (Madrid, Siglo XXI, 2020) e Soldados forzosos. A memoria esquecida da Guerra Civil (Vigo, Galaxia, 2021). O programa se grabou en verán no Castelo de San Felipe en Ferrol. Conta cunha entrevista feita polo periodista Francisco Novo. Quero agradecer a toda a equipa a excelente labor e a súa xenerosidade co meu traballo.

Podedes visualizar aquí a reportaxe entre o primeiro minuto e o 5:17.

Título: Soldados de Franco. Reclutamiento forzoso, experiencia de guerra y desmovilización militar (Madrid: Siglo XXI Editores España, 2020)

Autor: Francisco J. Leira Castiñeira

Idioma: Castellano

Páginas: 352

Sinopsis: El golpe de Estado de julio de 1936 partió España en dos, configurando un tablero de terror, miseria y muerte que daría fin a la República y sustento a la dictadura. En el territorio sublevado, los soldados de Franco a menudo no eran adeptos convencidos, sino meros peones obligados a luchar por el devenir de una España en la que el único elemento de cohesión iba a ser el miedo. Francisco J. Leira desvela cómo el Ejército sublevado se formó mediante levas forzosas y desmitifica la historia, una y otra vez repetida, de que media España se alzó contra la República por cuestiones ideológicas o políticas. Soldados de Franco es el relato de cómo el dictador situó al país ante un terrible dilema: convertirse en verdugos o morir.

Título: Soldados forzosos. A memoria esquecida da guerra civil (Vigo: Galaxia, 2021)

Idioma: Galego

Páxinas: 104

Sinopse: Esta é a historia fotográfica dos galegos que loitaron forzosos na Guerra Civil, desde que eran cidadáns na República, pasando pola súa experiencia bélica, ata a súa volta en plena ditadura. Unha contribución que tenta saír dos discursos simplificadores, incidindo en que as guerras non teñen nada de heroico, senón que traen consigo morte, fame e sufrimento. É un colectivo que forma a memoria esquecida da longa noite de pedra da Historia de Galicia.

facebook
Twitter
Follow

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.

es Spanish
X
error

síguenos